0

Carhartt WIP

Americká značka Carhartt WIP z Detroitu se těší velké oblibě díky prémiovým materiálům a propracovaným detailům. Historie vzniku značky Carhartt se datuje už od roku 1889, kdy byla původně zaměřená na pracovní oděvy pro tvrdě pracující lidi 24/7, především pro dělníky na železnici. Nyní si už z naší nabídky Carhartt WIP kvalitních mikin, kalhot nebo triček vybere jistě každý.

Položek: 597

CARHARTT WIP

Společnost Carhartt Work In Progress (WIP), kterou v roce 1994 založil Edwin Faeh, vyvíjí vlastní kolekce založené na původních pracovních oděvech Carhartt. Značka kombinuje autentické adaptace těchto robustních amerických archetypů a zároveň se zapojuje do subkultur, které ji přijaly. Díky tomu se značka Carhartt WIP zařadila do nového kontextu a přinesla vlastní klasiku.

Carhartt WIP otevřel svůj první obchod v Londýně v roce 1997 a dnes provozuje více než 80 kamenných prodejen po celém světě. Má také vlastní skate tým a hudební oddělení, přičemž podporuje řadu umělců a vydává různé publikace. Od roku 2010 Carhartt WIP spolupracuje s řadou podobně smýšlejících lidí, jako jsou A.P.C., Converse, Fragment Design, Junya Watanabe, Nike, Underground Resistance a Motown.

Historie Carhartt / Carhartt WIP

1855
V Macedon Locks ve státě New York se narodil Hamilton Carhartt.

1889
S pouhými čtyřmi šicími stroji a pěti zaměstnanci začíná Hamilton Carhartt v odborových podmínkách vyrábět kombinézy z bavlny a džínoviny.

1910
Společnost Carhartt se rozrůstá o dvě továrny na zpracování bavlny v Georgii a Jižní Karolíně a továrny v Detroitu, Dallasu a San Francisku.

1911
Carhartt Automobile Corporation vyrábí pod heslem "Poslední slovo v konstrukci motorů" přibližně 300 "Pleasure Cars" ročně.

1914
Během první světové války vyrábí společnost Carhartt dělnické uniformy pro armádu. Oděvní společnost Carhartt, která má celkem 17 továren, dosahuje v prvních dvou desetiletích 20. století vrcholu svého hospodářského úspěchu.

1923
Poprvé je inzerován ikonický kabát Carhartt CO1 Chore Coat a stává se klíčovou součástí kolekce Carhartt.

1932
Společnost Carhartt otevírá novou továrnu v Irvine ve státě Kentucky a zahajuje kampaň "Back to the Land", jejímž cílem je nabídnout dělníkům lepší podmínky mimo chudinské čtvrti, sweat shopy a všeobecnou nouzi velkých průmyslových měst, která jsou nyní kvůli velké hospodářské krizi plná tisíců nezaměstnaných.

1937
Hamilton Carhartt umírá při autonehodě v Grosse Pointe v Michiganu ve věku 82 let a přenechává vedení společnosti svým synům Hamiltonovi mladšímu a Wyliemu.

1941
USA vstupují do druhé světové války a celá americká ekonomika zažívá válečný vzestup, protože továrny podporují válečné úsilí. Vojáci doma i v zahraničí potřebují pevné a odolné oblečení.

1966
Jarní kolekce zahrnuje řadu klasických sportovních oděvů, ležérních bund, džínů a košil, vše z plátna, s názvy výrobků jako "Huggers pants" a "Surfers".

1989
Společnost Carhartt slaví sté výročí svého založení.

1989
Pod názvem "All American Concept" začíná Edwin Faeh uvádět na evropský trh výrazně americké výrobky, jako je Carhartt.

1992
K vzestupu důvěryhodnosti značky Carhartt na ulici dochází, když si ji pro její robustní vlastnosti a utilitární estetiku oblíbí rappeři, graffiti writeři a skateři.

1994
Edwin Faeh zakládá společnost Work in Progress (WIP), která se stává výhradním distributorem značky Carhartt v Evropě.

1995
Film Mathieu Kassovitze "La Haine" se stává jedním z prvních filmů, v němž se objevuje značka Carhartt, což se shoduje s její rostoucí popularitou v undergroundové hudební a kulturní scéně v celé Evropě.

1996
Společnost Work In Progress získává licenci na výrobu výrobků Carhartt mimo USA a následující rok vydává svou první kolekci.

1997
Na Neal Street v Londýně je otevřen první obchod Carhartt WIP.

1997
Společnost Carhartt WIP zakládá vlastní skate a BMX team.

1999
Evan Hecox vytváří pro značku sérii ilustrovaných reklamních kampaní, přičemž se tento styl stává synonymem pro kampaně Carhartt WIP té doby.

2000
Carhartt WIP představuje svou první dámskou kolekci.

2000
Edwin Faeh, Oliver Drewes a Philipp Maiburg zakládají pro značku Carhartt WIP vydavatelství Combination Records jako otevřenou platformu pro novou elektronickou hudbu.

2003
Vychází první číslo časopisu Rugged Magazine, publikace společnosti Carhartt WIP. Pokračovat bude dalších 19 čísel.

2007
"Dirt Ollies: Vychází kniha Alexandra Basileho, Pontuse Alva a Bertranda Tricheta "A Skateboard Trip to Mongolia". (Vydává Bildschöne Bücher & Carhartt WIP).

2008
Je spuštěno rádio Carhartt WIP Radio, které poskytuje novou platformu pro prezentaci nahrávacích společností a umělců.

2010
Carhartt WIP poprvé začíná pracovat na kapslových kolekcích a speciálních projektech s dalšími podobně smýšlejícími značkami. V průběhu let značka spolupracuje například s A.P.C., Converse, Fragment Design, Junya Watanabe, Nike, Patta, Vans, Vestax a Vetements.

2011
Carhartt WIP otevírá obchod v New Yorku a uzavírá tak kruh svých amerických kořenů.

2013
Carhartt WIP spolupracuje s Antiz Skateboards.

2014
Carhartt WIP slaví 25. výročí.

2015
Vychází kniha "From Dirt to Dust", která se vrací do Mongolska po deseti letech od vydání knihy "Dirt Ollies".

2016
Vychází kniha "The Carhartt WIP Archives". Vydává ji nakladatelství Rizzoli a je to první rozsáhlý pohled do světa Carhartt WIP. Skate tým značky mezitím vítá své první skatery z USA a Austrálie.

2017
Carhartt WIP spolupracuje s Isle Skateboards na exkluzivní kolekci a "Paving Space" - umělecké instalaci pro skateboardisty od Raphaëla Zarky. Značka se také stává členem iniciativy Better Cotton Initiative (BCI) a zavazuje se získávat rok od roku udržitelnější bavlnu. Kromě toho Carhartt WIP spolupracuje s detroitskými techno ikonami Underground Resistance a uvádí na trh časopis WIP, novou publikaci vycházející dvakrát ročně.

2018
Carhartt WIP spolupracuje s ruskou skate značkou PACCBET a vzdává hold britskému reggae a dubovému labelu Trojan speciální kolekcí. Značka také představuje Soul Skate - dokumentární film natočený na festivalu Moodymann v Detroitu. Carhartt WIP Radio mezitím slaví 10. výročí svého vzniku.

2019
Carhartt WIP otevírá svůj druhý obchod v USA, který se nachází v Los Angeles. Značka také zavádí do svých kolekcí organickou bavlnu a spolupracuje s australskou značkou PASS-PORT Skateboards. Kromě toho Carhartt WIP vytváří dvě společné kolekce, které vzdávají hold odkazu Motownu a Fela Kutiho.

2020
Společnost Carhartt WIP pokračuje v rozšiřování svého sortimentu díky pokračující spolupráci se společnostmi GORE-TEX INFINIUM a Converse. Značka také spolupracuje s Awake NYC a s Galleria Continua, kde vydává řadu produktů, skate film a publikaci u příležitosti otevření nového betonového skate parku této galerie v jejím sídle v Boissy-le-Châtel u Paříže.

2021
Carhartt WIP otevírá svůj nejnovější pařížský obchod, který se nachází v St-Germain-Des-Prés. Vychází druhý díl podcastové série Relevant Parties značky. Značka také spolupracuje s umělcem Lucasem Pricem na sérii olejomaleb pro svou podzimní kampaň, berlínským skateovým imprintem Civilist a L'Art de l'Automobile.